top of page
  • Writer's pictureלימור רוטלמן, עו"ד ומגשרת

ייפוי כח מתמשך ככלי לתכנון העתיד

ייפוי כח מתמשך הוא כלי חשוב בתכנון עתידכם ועתיד ילדיכם. מסמך זה בא לתת מענה לאפשרות שבה חלילה לא תהיו צלולים בעתיד ויהי צורך לקבל החלטות בנוגע אליכם, לרכושכם ולגופכם.


אם אדם מאבד את כשירותו וצלילותו חלילה ולא נערך לכך מראש, מצב כזה ייצור מעמסה משפטית וביורוקרטית רבה על התומכים בכם (בני הזוג או הילדים), במצבים אלה הבנקים נוהגים להקפיא את חשבונות הבנק ויש לקבוע מי יוסמך לחתום בשמו של אותו אדם על כל מסמך, הקשור לרכושו ולגופו. בעקבות כך יהיה חיוב לפנות לבית משפט ולמינוי אפוטרופוס, שיהיה כפוף לפיקוח של גוף הנקרא "האפוטרופוס הכללי". כמו כן, במצבים כאלה נוצרת גם מעמסה נפשית רבה מצד התומכים, הנובעת מכך שפעמים רבות הם אינם יודעים לומר מה האדם היה רוצה, גם בנוגע לאופן הטיפול בו, ממה להימנע, כיצד לטפל ולנהל את רכושו ועוד...


חשוב לדעת: אם אדם מאבד את צלילותו, בן או בת הזוג אינם הופכים אוטומטית לבעלי זכות חתימה בשמו, לא לגבי רכוש (נכסים, חשבונות בנק ועוד) ולא בנוגע לפרוצדורות רפואיות שיש לעבור.

כל זאת ניתן למנוע על ידי עריכה מראש של ייפוי כח מתמשך, שבו אתם תקבעו מי יהיו מיופי הכח שלכם בכל עניין, תוכלו לקבוע פיקוח על מיופי הכח של גורמים ציבוריים או פרטיים, הכל לפי שיקול דעתכם ובהתאם למידת האמון שאתם רוחשים למיופי הכוח שלכם.


בנוסף, תוכלו לקבוע עבור מיופי הכוח שלכם גם הנחיות מפורטות מסוגים שונים ומגוונים, הן בנוגע להנחיות אישיות - החל מהנחיות לטיפוח גופכם, צורת דיור מועדפת, אפילו סוג מוזיקה שתושמע בבית וכלה בסוג הטיפול הרפואי, והן בנוגע להנחיות הקשורות לרכושכם ובאיזו דרך הייתם רוצים שהוא ינוהל. הנחיות אלה חשובות מאוד לכולם ובפרט לבעלי עסקים וחברות, שבעליהם היו רוצים שהם ימשיכו לתפקד ולהתקיים גם בעת שהם עצמם לא ייקחו בהם חלק. בהקשר זה, על ייפוי הכח המתמשך להיות כמובן כתוב בהתאמה מלאה לצוואה שלכם, אם ערכתם.


אם גם אתם מבקשים להסדיר את העניינים המשפטיים שלכם מראש ועל ידי כך גם ליצור שקט נפשי עבורכם ועבור ילדיכם מומלץ לערוך (ויפה שעה אחת קודם) ייפוי כוח מתמשך אצל עו"ד בעל הסמכה מיוחדת לכך מטעם האפוטרופוס הכללי. בנוסף, חשוב שעורך הדין בו תבחרו יהיה בעל ניסיון רב בתחום של דיני המשפחה והירושה, השלובים בו.







bottom of page